POPIS
Dnešní doba je plná rychlých změn a velkého tlaku na výkon, dokonalost a perfekcionismus. Zdá se, že výhodu mají děti, rodiče a všichni ti, kteří jsou výkonní a nemají potíže rychle a správně zareagovat na měnící se požadavky či nároky. Práce s takovými dětmi a dospělými je snadná a zdánlivě bez námahy.
Na druhé straně se setkáváme se stále zvyšujícím se počtem dětí, u kterých se objevily potíže a potřebují speciální přístup ze strany pedagogů a vychovatelů.
Cílem vzdělávacího programu je pomoci rychleji a snadněji se zorientovat v problematice poruchy pozornosti s hyperaktivitou (Attention deficit hyperactivity disorder – ADHD).
Avšak ani při laskavé a efektivní práci s takovými žáky nestačí „jen“ znalosti o ADHD, a proto vzdělávací program nabízí i praktické tipy, metody učení, relaxace a přístupu zvláště k žákům s ADHD.
LEKTOR:
PaedDr. Katarína Winterová
Autorka působí jako sociální pedagožka, poradkyně a koučka v soukromé praxi. Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Komenského v Bratislavě. Dlouhodobě se věnuje dětem, rodičovskému poradenství a koučinku, píše články o výchově.
OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Učební plán o 11 lekcích obsahuje učební texty, komentované prezentace a reflektivní otázky, které učební texty doplňují a vedou k samostudiu.
Obsah lekcí:
1. Co je ADHD – Attention deficit hyperactivity disorder
(komentovaná prezentace, učební text)
2. Možné příčiny ADHD
(komentovaná prezentace, učební text)
3. ADHD a mozek
(komentovaná prezentace, učební text)
4. Jedině tak to bude fungovat: učitel – dítě – rodič
(komentovaná prezentace, učební text)
5. Jak efektivně učit dítě s ADHD neboli strategie učení
(komentovaná prezentace, učební text)
6. Praktické tipy pro učitele
(komentovaná prezentace, učební text)
7. Relaxační techniky
(komentovaná prezentace, učební text)
8. Potřebují děti pochvalu?
(komentovaná prezentace, učební text)
9. Mít ADHD je jeden velký problém… nebo ne?
(komentovaná prezentace, učební text)
10. Dítě s ADHD – trest, nebo odměna?
(komentovaná prezentace, učební text)
11. Závěrečné reflektivní otázky
(test, závěrečné reflektivní otázky)
Literatura
ROZSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
50 hodin online studia
PRO KOHO JE VZDĚLÁVACÍ PROGRAM URČEN
Vzdělávací program je určen pedagogickým a odborným zaměstnancům.
• ředitelé škol a školských zařízení
• učitelé všech typů škol
• zaměstnancům poradenských pracovišť a zařízení
PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Vzdělávací program probíhá distanční online formou. Podmínkou k získání osvědčení o absolvování vzdělávacího programu je splnění všech jeho částí.
Za úspěšné absolvování vzdělávacího programu dostává účastník certifikát. Po dokončení programu najdete certifikát ve svém uživatelském profilu.
JAK MŮŽETE ZÍSKAT VZDĚLÁVACÍ PROGRAM?
Zakoupením vzdělávacího programu Dítě s ADHD na 1.stupni ZŠ na stránkách www.raabe.cz
-
1. Co je ADHD – Attention deficit hyperactivity disorder
-
2. Možné příčiny ADHD
-
3. ADHD a mozek
-
4. Jedině tak to bude fungovat: učitel – dítě – rodič
-
5. Jak efektivně učit dítě s ADHD neboli strategie učení
-
6. Praktické tipy pro učitele
-
7. Relaxační techniky
-
8. Potřebují děti pochvalu?
-
9. Mít ADHD je jeden velký problém… nebo ne?
-
10. Dítě s ADHD – trest, nebo odměna?
-
11. Závěrečné reflektivní otázky
-
Literatura