KYBERŠIKANA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

16 weeks
All levels
24 lekcí
0 test
0 student

POPIS
Vzdělávací program s názvem Kyberšikana na základní škole nabízí účastníkům základní teoretická východiska o informačně-komunikačních technologiích v primárním vzdělávání a jejich významu pro současnou generaci dětí. Rozebírá kyberšikanu jako sociálněpatologický a edukační problém a její podoby rozděluje do třech základních skupin na problémy s přímým útokem na dítě, problémy s napodobováním nevhodného obsahu a na problémy spojené s kybernetickým prostředím. Teoretické poznatky obohacuje o reálné příklady kyberšikany v domácím a zahraničním kontextu. Navrhuje implementaci tématu kyberšikany do výchovně-vzdělávacího procesu prostřednictvím průřezového tématu Mediální výchova. Nabízí možnosti prevence a intervence kyberšikany v prostředí edukační reality. Analyzuje současné preventivní programy v Česku a na Slovensku, a to z hlediska věkové kategorie, obsahu, rozsahu a prostředků. Vyvozuje závěrečné shrnutí v rámci řešení problematiky kyberšikany na 1. stupni ZŠ.

Vzdělávací program déle zaměřuje pozornost na projevy aktuálních trendů v rizikovém online chování dětí mladšího školského věku. Rozebírá konkrétní případy sociálněpatologických jevů virtuální reality, v nichž v hlavní roli oběti vystupuje dítě. Dále informuje o možnostech řešení tohoto novodobého fenoménu na školách. V závěru nabízí účastníkům přehled domácích preventivních programů spolu se závěrečnými tvrzeními a shrnutími.

LEKTOR:

Mgr. Zuzana Vagaská
Ukončila bakalářské studium v oboru Předškolní a elementární pedagogika a magisterské studium ve studijním oboru Učitelství pro primární vzdělávání na PdF UNIPO v Prešově. Absolvovala semestrální stáž se zaměřením na e-bezpečnost na školách na PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Doktorské studium, kterému se momentálně věnuje, je zaměřeno na téma rizikové online chování – kyberšikana a jiné formy agrese zaměřené na žáka v mladším školním věku.

OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Učební plán o 11 lekcích obsahuje učební texty, komentované prezentace a reflektivní otázky, které učební texty doplňují a vedou k samostudiu.

Obsah lekcí:
1. ICT jako součást základního vzdělávání a jejich význam pro současnou generaci dětí
2. Kyberšikana jako sociálněpatologický a výchovný problém
3. Používání internetu v kontextu empirické reflexe
4. Nedodržování uživatelských podmínek jako předpoklad výskytu kyberšikany na 1. stupni ZŠ
5. Problémy spojené s přímým útokem na dítě
6. Problémy spojené s nevhodným obsahem, resp. napodobováním nevhodného obsahu
7. Problémy spojené s prostředím
8. Kyberšikana jako součást mediální výchovy na základní škole
9. Možnosti prevence a intervence kyberšikany
10. Analýza preventivních programů a závěrů
11. Závěrečné reflektivní otázky

ROZSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
50 hodin online studia

PRO KOHO JE VZDĚLÁVACÍ PROGRAM URČEN
Vzdělávací program je určen pedagogickým a odborným zaměstnancům.
• ředitelé škol a školských zařízení
• učitelé základních škol
• zaměstnanci poradenských pracovišť a zařízení

PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Vzdělávací program probíhá distanční online formou. Podmínkou k získání osvědčení o absolvování vzdělávacího programu je splnění všech jeho částí.

Za úspěšné absolvování vzdělávacího programu dostává účastník certifikát. Po dokončení programu najdete certifikát ve svém uživatelském profilu.

JAK MŮŽETE ZÍSKAT VZDĚLÁVACÍ PROGRAM?
Zakoupením vzdělávacího programu Kyberšikana na základní škole na stránkách www.raabe.cz

error: Obsah je chránený!