ROZVOJ KOMPETENCÍ UČITELE V MATEŘSKÉ ŠKOLE

16 weeks
All levels
29 lekcí
1 test
6 studentů

 

POPIS
Vážení pedagogové mateřských škol, poskytovatelé předškolního vzdělávání a zástupci vzdělávacích institucí,

právě jste otevřeli online vzdělávací program pro pedagogy mateřských škol, který vznikl díky spolupráci vysokoškolských pedagogů a učitelů mateřských škol z České, Slovenské a Slovinské republiky zapojených do mezinárodního projektu DEveloping the COgnitivE Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (dále „DECODE“).

Cílem online vzdělávacího kurzu s názvem Rozvoj kompetencí pedagoga v mateřské škole je přispět ke kvalitnímu předškolnímu vzdělávání zavedením komplexního přístupu k podpoře kognitivního rozvoje dětí předškolního věku i ze sociálně znevýhodněného prostředí. Cílem je zejména posílení rozvoje klíčových kompetencí všech dětí, a tím předcházet jejich znevýhodnění v učení a nízké úrovni rozvoje základních dovedností.

Vzdělávací program vybaví pedagogy předškolního vzdělávání metodickou podporou v oblasti využívání vzdělávacích strategií pro vyvážený socioemoční a kognitivní rozvoj dětí (nejen) ze sociálně znevýhodněného prostředí. Toho bude dosaženo prostřednictvím spojení teorie spojenou s praxí. Na teoretickou část, která obsahu učební texty a prezentace, navazuje soubor příkladů z praxe. Ukázky pocházejí z činnosti mateřských škol zapojených do mezinárodního projektu DECODE a jsou doplněny komentáři pedagogů, kteří projekty realizovali ve svých mateřských školách.

Vzdělávací program je určen především všem pedagogům, kteří chtějí rozvinout své profesní kompetence. Mohou jej využít pedagogické fakulty, vyšší a střední pedagogické školy v rámci přípravy předškolního vzdělávání.

Vzdělávací program je otevřený a bezplatný.

 

INFORMACE O PROJEKTU
Tento vzdělávací kurz vznikl v rámci projektu DECODE – DEveloping the COgnitivE Potential of Preschoolers from Disadvantaged Backgrounds (2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086145). Projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.

Za obsah kurzu (sdělení) odpovídá výlučně autorský tým. Obsah kurzu (sdělení) neprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou obsahem vzdělávacího kurzu.

 

OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Vzdělávací program obsahuje úvodní webinář, učební texty, prezentace s reflektivními otázkami, videa dobré praxe z mateřských škol a závěrečný test.

 

AUTORSKÝ TÝM

Hlavní editorky: PhDr. Hana Splavcová, Ph.D., doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Autoři:

Asociace předškolní výchovy, z. s., Praha:
Mgr. Hana Splavcová, Ph.D., doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Pedagogická fakulta, Univerzita Maribor:
dr. Marta Licardo, dr. Bojan Kovačič, asist. Maruša Laure

Základní škola a mateřská škola Liběšice:
Mgr. Michaela Gondeková, Bc. Hana Zárubová, Vladimíra Andrtová, DiS., Veronika Fusková, Petra Staňková

Mateřská škola Čtyřlístek Kadaň:
Mgr. Bc. Erika Zelenková, Bc. Naděžda Husová, DiS., Mgr. Věra Isáková, Vlasta Maxová, Sabina Plechingerová

Základní škola s mateřskou školou Bratislava:
Mgr. Yulia Barzhak, Bc. Veronika Ojo, Zuzana Sádovská

Vrtec Ivana Glinska, Maribor:
Tina Starič, Julijana Kološa, Špela Petrovič Štempihar, Špela Dovjak, Marina Ros, Sumedija Agič, Karmen Meško, Andra Georgiev, Maja Geršak Banović

KOORDINÁTOR PROJEKTU
Nakladatelství Dr. Josef Raabe s.r.o., Kamila Hofmannová, Mgr. Stanislava Andršová

ROZSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
50 hodin

OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

  1. Kognitivní vývoj dítěte
  2. Rozvoj osobnosti dítěte
  3. Současné přístupy k rozvoji dítěte
  4. Hodnocení výsledků učení
  5. Myšlení – příklady dobré praxe
  6. Paměť – příklady dobré praxe
  7. Pozornost – příklady dobré praxe
  8. Řeč – příklady dobré praxe
  9. Vnímání – příklady dobré praxe
  10. Závěrečný test

 

KOMU JE VZDĚLÁVACÍ PROGRAM URČEN

  • Pedagogům mateřských škol, kteří chtějí zvýšit svůj profesní rozvoj s orientací na metody zaměřené na žáka
  • Poskytovatelům vzdělávání pedagogů předškolního vzdělávání (univerzity, poskytovatelé DVVP, asociace a sdružení)
  • Studentům studijních programů v oblasti předškolního vzdělávání na středoškolské i vysokoškolské úrovni studia a pracovníkům předškolních zařízení

 

PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

  1. Účast na všech lekcích vzdělávání.
  2. Úspěšné složení závěrečného testu.

Po úspěšném absolvování kurzu účastník obdrží certifikát.

 

 

 

 

 

error: Obsah je chránený!