FORMATIVNÍ
HODNOCENÍ
V MŠ

Typ vzdělávání

Vzdělávání jednotlivci

Typ instituce

Mateřská škola

Určeno pro...

Učitel MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávatel

Rodič

Mgr. Hana Nádvorníková

Na PedF UK v Praze vystudovala učitelství pro MŠ. Osmnáct let pracovala jako učitelka a ředitelka mateřské školy, tři roky byla inspektorkou České školní inspekce pro oblast předškolního vzdělávání. Od roku 1994 vyučovala na VOŠ pedagogické a sociální a SOŠ pedagogické v Praze 6 (zejména metodiku a odbornou praxi) a zároveň v letech 2002–2012 zastávala pozici vedoucí střediska odborné praxe těchto škol (Centrum volného času Marie Montessori). Je členkou rady Společnosti pro předškolní výchovu, kde dlouhodobě spolupracuje s mnoha odborníky z této oblasti při vytváření koncepce vzdělávání předškolních pedagogů. S Nakladatelstvím Dr. Josef Raabe rozsáhle spolupracuje již od roku 1997, je editorkou a spoluautorkou koncepce většiny publikací a pracovních sešitů určených pro mateřské školy.

Online kurz vás naučí, jak pomocí formativního hodnocení citlivě sledovat pokroky dětí, motivovat je a vést k samostatnosti. Získáte praktické nástroje a inspiraci pro každodenní práci v mateřské škole.

Online kurz je určen pedagogům MŠ, asistentům i rodičům, kteří chtějí porozumět principům formativního hodnocení a naučit se, jak citlivě sledovat a podporovat individuální pokroky dětí. Účastníci získají praktické techniky zpětné vazby, sebehodnocení a plánování dalšího rozvoje – vše s důrazem na motivaci, respekt a aktivní zapojení dítěte do učení. Kurz zároveň pomáhá přizpůsobit výuku různorodé skupině dětí a vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém se mohou rozvíjet bez zbytečného tlaku. Nejde jen o hodnocení, ale o cestu, jak vést děti k větší samostatnosti, zodpovědnosti a radosti z objevování.

Obsah vzdelávania:

OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

Učební plán o 2 lekcích obsahuje lektorskou prezentaci a učební text, který ji doplňuje a vede k samostudiu.

Obsah lekcí:

  1. Formativní hodnocení v mateřské škole
    (lektorská prezentace)
    Úvod do principů formativního hodnocení, jeho význam v předškolním vzdělávání a přínos pro práci s dětmi různého věku a potřeb.

  2. Možnosti využití formativního hodnocení v praxi MŠ
    (učební text)
    Praktické techniky, příklady a inspirativní náměty pro každodenní práci – od zpětné vazby až po zapojení dětí do sebehodnocení a plánování dalšího rozvoje.

Rozsah vzdelávania:

4 hodiny online studia