NADANÝ ŽÁK
NA 1. STUPNI ZŠ
Typ vzdělávání
Vzdělávání jednotlivci
Typ instituce
Základní škola
Určeno pro...
Učitel 1. stupně ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávatel
Speciální pedagog / Školní speciální pedagog
Zaměstnanec poradenských pracovišť a zařízení
Rodič
1815,00 Kč

Mgr. Jana Rohová
Jana Rohová pracuje přes 30 let jako učitelka 1. stupně na ZŠ F. L. Čelakovského ve Strakonicích. Ve výuce využívá moderní metody, aby děti chodily do školy rády. Vyučuje čtení genetickou metodou a spolu s Miloslavou Matejovou vytvořila pracovní sešity Moje první čtení a Moje druhé čtení. Dlouhodobě se věnuje žákům s nadáním, se specifickými potřebami i cizincům.
Ve spolupráci s nakladatelstvím Raabe a ilustrátorkou Zuzanou Slánskou vydala řadu publikací, např. Předčtenářské dovednosti, Nový žák-cizinec v mé třídě, Mluvnice pro žáka-cizince, KuliFerda – Diktáty a pravopisná cvičení, KuliFerda – Vyjmenovaná slova hravě či Nadaný žák na 1. stupni ZŠ. K nim připravila také webináře a semináře pro Raabe, NPI i další organizace.
Třetím rokem vede Klub nadaných dětí při své škole a spolupracuje s Mensou ČR. Vytvořila online testy z matematiky pro 1. stupeň ZŠ a v roce 2020 se dostala do semifinále soutěže Global Teacher Prize Czech Republic. Ráda cestuje, kreslí, čte a tvoří nové věci.
Online kurz v rozsahu 20 hodin zakončený certifikátem zahrnuje lektorské prezentace, učební texty, příklady z praxe, ověřené metody, praktické zkušenosti i reflektivní otázky. Studium je flexibilní s neomezeným přístupem a možností učit se kdykoli.
Vzdělávací online program NADANÝ ŽÁK NA 1. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY je určen pro učitele 1. stupně základních škol, asistenty pedagoga ZŠ, a i poradenské pracovníky, kteří chtějí lépe porozumět specifikům vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí. V kurzu se seznámíte s možnostmi, jak nadané žáky vyhledávat a rozpoznávat, jak je efektivně zapojovat do výuky v běžné třídě, jak předcházet možným problémům a jak využít ověřené metody a praktické postupy pro jejich rozvoj. Program nabízí také inspirativní nápady pro práci ve třídě i v klubu nadaných dětí a podporuje spolupráci se školními poradenskými pracovišti, Mensou a dalšími institucemi.
OBSAH VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Učební plán o 7 lekcích obsahuje lektorské přednášky, učební texty, videa a reflektivní otázky.
Program je rozdělen do sedmi lekcí:
- Pojem nadaný a mimořádně nadaný žák, Gaussova křivka IQ a dvojí výjimečnost
(lektorská prezentace, učební text, reflektivní otázky)
- Vyhledávání žáků s nadáním, testy Mensy, spolupráce s PPP a tvorba IVP
(lektorská prezentace, učební text)
- Nadaný žák v běžné třídě, práce s nadaným žákem (možnosti, metody práce)
(lektorská prezentace, učební text, reflektivní otázky)
- Možné problémy a úskalí práce s nadaným žákem
(lektorská prezentace, učební text, reflektivní otázky)
- Kluby nadaných dětí, spolupráce s Mensou, Akademií věd a dalšími institucemi
(lektorská prezentace, učební text, reflektivní otázky)
- Nápady pro práci ve třídě, projekty, tandemová výuka
(lektorská prezentace, učební text, reflektivní otázky)
- Nápady pro práci v klubu nadaných dětí a odpovědi na reflektivní otázky
(dvě lektorské prezentace, učební text a Seznam literatury, zdrojů a inspirativní praxe pro práci s nadanými žáky)
20 hodin online studia